Ρύθμιση Ταχυτήτων Ποδήλατου

Όπως σε όλα τα τεχνικά επαγγέλματα, έτσι και στο δικό μας υπάρχουν πολλοί πελάτες οι οποίοι «ξέρουν», καταπιάνονται με επισκευές και καταλήγουν να έχουν ένα «ρυθμισμένο» ποδήλατο το οποίο είναι επικίνδυνο πλέον για τον αναβάτη. Όταν καταλάβουν πως τελικά δεν τα κατάφεραν, έρχονται στο κατάστημα για να επισκευαστεί το ποδήλατο, επιτέλους. Υπάρχουν -ελάχιστοι ευτυχώς- που αφού παραλάβουν το επισκευασμένο ποδήλατο πετάνε την ατάκα «και τι έκανες μωρέ;». Είναι από τις φορές που θα ήθελες να απαντήσεις διαφορετικά από αυτό που τελικά λες. Για να μπαίνουν τα πράγματα στη θέση τους ας δούμε τι είναι η ρύθμιση ταχυτήτων.
Αφορά την ακριβή θέση των βιδών που βρίσκονται στα ντεραγιέ. Αυτές καθορίζουν το εύρος κίνησης των ντεραγιέ κι εν μέρει ευθύνονται για τη σωστή λειτουργία τους. Για τη σωστή λειτουργία όμως των ταχυτήτων, εκτός από τα ντεραγιέ, πρέπει να είναι σε καλή κατάσταση
α) τα χειριστήρια,
β) τα σύρματα/καλώδια,
γ) η μεσαία τριβή,
δ) ο δισκοβραχίονας,
ε) η αλυσίδα και
στ) το νύχι του σκελετού.
Σε γενικές γραμμές η ρύθμιση των ταχυτήτων είναι κοινή για όλες τις ποιότητες των ανταλλακτικών που απαρτίζουν τη μετάδοση του ποδηλάτου, όμως σε ακριβά μοντέλα υπάρχουν κάποιες μικροδιαφορές που αν δεν ληφθούν υπ’ όψη τότε η ρύθμιση δεν θα είναι άψογη.
Μια ημιτελής ρύθμιση μπορεί να προκαλέσει πτώση του αναβάτη και μεγάλα έξοδα. Μην παριστάνετε λοιπόν τους μάστορες επειδή είδατε κάποια βίντεο στο διαδίκτυο και νομίζετε πως μάθατε. Εμπιστευτείτε τον μηχανικό για την ασφάλεια σας και την τσέπη σας.

Χρηστίδης Νίκος
Πτυχιούχος Τ.Ε.Φ.Α.Α του Δ.Π.Θ, με ειδικότητα στα βάρη (bodybuilding)
Πτυχιούχος μηχανικός ποδηλάτου, απόφοιτος Barnett Bicycle Institute, Colorado springs, Η.Π.Α
Personal trainer για α) αθλήματα αντοχής (ποδηλασία, τρέξιμο, τρίαθλο) και β) μυϊκής ενδυνάμωσης